Cat de mult conteaza profilul de Facebook la angajare?


Directorul Human resources&outsourcing services din cadrul firmei de audit si consultanta fiscala BDO spune ca: A devenit anormal pentru un profesionist in resurse umane sa excluda din evaluarile sale la recrutare o componenta atat de importanta si reprezentantiva a personalitatii cuiva (...)Linkedin si Facebook sunt principalele medii de sourcing.

Retelele sociale sunt indispensabile atat pentru multi angajati, dar si pentru cei care lucreaza in domeniul resurselor umane. Cristina, un tanar specialist la o firma locala de cercetare de piata declara pentru Ziarul Financiar ca: Recunosc ca sunt tot timpul pe Facebook in timpul programului de lucru. Nu ma incurca cu nimic, este doar un tab deschis pe care il verific din cand in cand, iar uneori il mai folosesc si in interes de serviciu.

Piata de munca este caracterizata de o competitie acerba si din acest motiv prezenta online a unui candidat este foarte importanta. Prin prezenta online de cele mai multe ori se refera la conturile personale de pe LinkedIn, Facebook sau Twitter. Un studiu realizat de o companie de recrutare arata ca pagina de LinkedIn este luata in calcul de 94% dintre firmele de recrutare, in timp ce contul de Facebook este luat in calcul de 66% dintre companii, iar contul de Twitter de 52%.

Postarile realizate in mediul online, indiferent de platforma de social media despre care vorbim s-ar putea sa te coste locul actual de munca sau s-ar putea sa-ti ingreuneze obtinerea primului tau loc de munca.

Sursa: Ziarul Financiar